Zul'Farrak
ZF
Zul'Farrak loading screen.jpg
Grafika ładująca
Lokacja

Strażnica Piaskowego Smutku, Tanaris

Populacja

450

Rasy

Sand trollSand troll Piaskowe trolle

Ostatni boss

Wódz Ukorz Sandscalp

Zalecany poziom

44-54

Poziom minimalny

39

Limit graczy

5 (10)

Bossowie

Zerillis (rzadki)
Sandarr Dunereaver (rzadki)
Theka the Martyr
Antu'sul
Dustwraith (rzadki)
Witch Doctor Zum'rah
Sandfury Executioner
Nekrum Gutchewer
Shadowpriest Sezz'ziz
Gahz'rilla
Hydromancer Velratha
Ruuzlu
Chief Ukorz Sandscalp

(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)
(wiedza)

NPC

Chief Engineer Bilgewhizzle
Tran'rek
Weegli Blastfuse
Murta Grimgut
Oro Eyegouge
Raven
Sergeant Bly

Zdobycze

Zul'Farrak jest stolicą i świątynią, trolli Piaskowej Furii.

Historia[]

Z oficjalnej strony World Dungeons:

Spalone słońcem miasto jest domem trolli Piaskowej Furii, znanych ze szczególnego okrucieństwa i mrocznego mistycyzmu. Legendy trolli mówią o potężnym mieczu zwanym Sul'thraze Chłostacz, broni zdolnej zaszczepić strach i słabość nawet w najpotężniejszych wrogach. Dawno temu broń została rozbita na dwie części. Plotki głoszą, że obie kryją się gdzieś wśród murów Zul'Farrak. Z kolei raporty donoszą o bandzie najemników, która po ucieczce z Gadgetzan zapędziła się do miasta i wpadła w pułapkę. Ich los pozostaje nieznany. Być może najbardziej niepokojące są przekazywane szeptem plotki o starożytnej kreaturze śpiącej w uświęconym stawie w sercu miasta - potężnym półbogu, który ześle nieopisane zniszczenie na każdego podróżnika, który ośmieli się go obudzić.

W uaktualnieniu Powstanie Zandalarich (Patch 4.1.0) pojawiła się informacja, że Zul'Farrak jest obecnie wyludnione. Być może Piaskowa Furia została wybita, jednak może to się odnosić do większego regionu, podobnego do Zul'Draku i Zul'Aman, obejmującego większość obecnego Tanaris. Innym prawdopodobieństwem może być, że plemię Piaskowej Furii jest obecnie tak nieliczne, że pozostałe trolle uważają je za wymarłe.

Zadania[]

Mapa instancji

Quests
Frakcja Nazwa zadania Od kogo Lokalizacja
Alliance 15.pngPrzymierze Adventurers Wanted: Zul'Farrak Tablica Wezwań Bohaterów Każda stolica
Horde 15.png Horda Adventurers Wanted: Zul'Farrak Tablica Wezwań Wodza Wojennego Każda stolica
Neutral 15.gif Neutralne Into Zul'Farrak Neutral 15.gif16pxTrenton Lighthammer Sandsorrow Watch, Tanaris
A Fool's Errand Neutral 15.gif16pxChief Engineer Bilgewhizzle Wejście do Zul'Farrak
Breaking and Entering Neutral 15.gif16pxTran'rek Wejście do Zul'Farrak
Wrath of the Sandfury Neutral 15.gif16pxMazoga's Spirit Wejście do Zul'Farrak
Chief Ukorz Sandscalp Neutral 15.gif16pxMazoga's Spirit Wejście do Zul'Farrak

Rys taktyczny[]

Wejście do instancji

Zul'Farrak uformowane jest w kształt dużego kręgu, więc głównego bossa można zabić przed większością mini-bossów. Wodza Ukorza Sandscalpa można zabić dopiero po pokonaniu Nekruma Gutchewera pod koniec Bitwy Piramid. Rozmawiając z golbinem przed Sierżantem Blyem, większość drużyn klasyfikuje Sierżanta jako ostatniego bossa. Jako że Gahz'rillę można zabić przed Bitwą Piramid/Sierżantem Blyem/Wodzem Ukorzem Sandscalpem, w pewnym sensie jest ona ostatnim bossem. Jest to jednak kwestia techniczna.

Zul'Farrak jest jedną z pierwszych instancji, w których można używać wierzchowców, jako że jest to instancja zewnętrzna.

Skład drużyny i przewodnik[]

  • Limit graczy: 5

Dobrą kompozycją drużyny będzie posiadanie tanka, uzdrowiciela oraz osobę posiadającą czary AoE, najlepiej maga z powodu jego szerokiego wachlarza takich zaklęć. AOE jest szczególnie ważne w przypadku niektórych bossów oraz normalnych wrogów, chyba że drużyna chce się mierzyć z nimi pojedynczo. Miejscami instancja może być bardzo trudna, w zależności od poziomu graczy, dlatego konieczna jest uwaga przy wciąganiu kolejnych wrogów do walki. Nietrudno zginąć, próbując wyciągnąć jednego wroga, przypadkiem jednak zwołując większą grupę i ginąc, nie doceniając ich siły. Szczególnie ważna jest również uwaga, by nie otworzyć zbyt wielu grobów, by nie wypuścić na raz wszystkich zombie, co może prowadzić do szybkiego przytłoczenia drużyny.

Zdobycze w instancji są dobrej jakości, oferując szeroki asortyment zielonych przedmiotów, jak i płótna oraz srebra, zdarza się również skóra, którą można pozyskać z bazyliszków towarzyszących trollom.

Instancja jest niemal całkowicie zewnętrzna, co pozwala na używanie wierzchowców.

Zul'Farrak jest jedną z głównych instancji przygotowujących graczy do starcia z kompleksem Czarnej Skały oraz wprowadzenia do rajdów. Dzięki relatywnie wysokiemu poziomowi trudności stanowi doskonałe środowisko dla rozwoju umiejętności koordynacji drużyny oraz zaznajomienia się z postaciami w walce grupowej, zanim przejdzie się do trudniejszych instancji. Jeśli sądzisz, że jesteś dobry w drużynie instancyjnej, Zul'Farrak jest doskonałym miejscem do weryfikacji tego poglądu.

Osiągnięcia[]

Widok z powietrza

  • Money achievement.png Zul'Farrak
  • Money achievement.png Zuk'Farrak Guild Run

Instancja na wysokim poziomie[]

Zul'Farrak należy traktować z rozwagą nawet na wysokim poziomie postaci. Gracze na poziomie 70 mogą zostać przytłoczeni przez wrogów, jeśli ściągną na siebie zbyt wielu. Jednak na poziomie 80 instancję łatwo przejść samotnie, szczególnie gdy gracze dysponują czarami obszarowymi.

Mieszkańcy[]

Bossowie

  • IconSmall Basilisk.gif Bazyliszki
  • IconSmall Dwarf Female.gif Krasnoludka (jedna, Murta Grimgut)
  • IconSmall Goblin Male.gif Goblin (jeden, Weegli Blastfuse)
  • LudzieLudzie Ludzie (dwoje, Sierżant Bly i Raven)
  • IconSmall Hydra.gif Hydra (jedna, Gahz'rilla)
  • IconSmall Orc Male.gif Ork (jeden, Oro Eyegouge)
  • Sand trollSand troll Piaskowe trolle
  • IconSmall Beetle.gif Scaraby
  • IconSmall SkeletalWarrior.gif Szkieletowi wojownicy
  • IconSmall Skeleton.gif Szkieletowcy
  • Undead trollUndead troll Nieumarłe trolle

Zmiany w aktualizacjach[]

  • Cataclysm Aktualizacja 4.0.3a (2010-11-23):
    • Poziom podniesiony do 44-54.
    • Nowe zadania.
  • TBC Aktualizacja 2.3.0 (2007-11-13): Poziom obniżony do 42-48.
  • WoW Icon update.png Aktualizacja 1.5.0 (2005-06-07): Nowy ekran ładujący.
  • WoW Icon update.png Aktualizacja 1.3.0 (2005-03-07):
    • Instancja dostosowana do 10 graczy.
    • Zbalansowanie sceny z piramidą.
    • Naprawa błędu z zablokowanymi NPC wywołującymi status "In combat".

Linki zewnętrzne[]