Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
Advertisement

Dwuręczna broń (skrót 2H) to broń, do której użycia wymagane są obie dłonie - główna i druga. Wykorzystuje więc dwa miejsca w ekwipunku (w przeciwieństwie do broni jednoręcznej, wykorzystującej jedno miejsce). W skład broni dwuręcznych wchodzą miecze, broń obuchowa, topory, laski i broń drzewcowa. Ogólnie broń dwuręczna jest wolniejsza niż jej jednoręczny odpowiednik, jest za to mocniejsza. Broń palna, łuki i kusze również zajmują obie ręce.

Dodatkowe uwagi[]

Gdy postać założy broń dwuręczną, jakikolwiek przedmiot znajdujący się w drugiej ręce, automatycznie zostanie zdjęty. Przedmioty trzymane w drugiej ręce nie mogą być używane równocześnie z bronią dwuręczną, pomimo tego, że miejsce to wydaje się być puste. Wyjątkiem są wojownicy, począwszy od Uaktualnienia 3.0.2 mogą podwójnie dzierżyć dwuręczne miecze, maczugi i topory (nie dotyczy to włóczni i lasek) jeśli zdobędą Titan's Grip, pasywną specjalizację.

Mgowie, kapłani i czarnoksiężnicy mogą używać broni dwuręcznej w postaci lasek. Łotrzyki nie mogą używać broni dwuręcznych żadnego typu.

Advertisement