Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
Advertisement

Bitwa o Grim Batol to sekcja Historii Warcrafta, Rozdział IV. Jej akcja dzieje się krótko po wydarzeniach znanych z Warcraft II: Beyond the Dark Portal i przypomina wydarzenia opisane w powieści Dzień Smoka.

Książkę można znaleźć w:

Chronologia:

Bitwa o Grim Batol

W tym samym czasie na zniszczonych wojną ziemiach południa, rozbite pozostałości Hordy walczyły o przetrwanie. Mimo że Gromowi Hellscreamowi i jego klanowi Wojennej Pieśni udało się uniknąć schwytania, Kilrogg Deadeye i jego klan Krwawiącego Widma został otoczony i umieszczony w obozach internowania w Lordaeron. Nie bez problemów spowodowanych rozruchami, strażnicy obozów szybko odzyskali kontrolę nad swymi dzikimi więźniami.

Jednak, ku niewiedzy Sojuszu, znaczna siła orków wciąż była wolna w północnym Khaz Modan. Klan Smoczej Paszczy, prowadzony przez niesławnego czarnoksiężnika Nekrosa, używał starożytnego artefaktu znanego jako Dusza Demona do kontrolowania Smoczej Królowej Alexstraszy i jej stada. Mając Smoczą Królową jako jeńca, Nekros zbudował w tajemnicy armię wewnątrz opuszczonej - niektórzy mówią, że przeklętej - fortecy Wildhammerów w Grim Batol. Planując wypuścić swoje oddziały i potężne czerwone smoki na Sojusz, Nekros miał nadzieję zjednoczyć się z Hordą i kontynuować podbój Azeroth. Jego wizja jednak się nie spełniła. Niewielkiej grupie oporu, prowadzonej przez ludzkiego maga Rhonina, udało się zniszczyć Duszę Demona i wyzwolić Smoczą Królową spod władzy Nekrosa.

W swym gniewie, smoki Alexstraszy zniszczyły Grim Batol i spaliły żywcem większość klanu Smoczej Paszczy. Wielkie plany Nekrosa, by zjednoczyć orków, padły, gdy żołnierze Sojuszu otoczyli pozostałych przy życiu orków i wtrąciły do czekających na nich obozów internowania. Porażka klanu Smoczej Paszczy stała się końcem Hordy i końcem szalonej rządzy krwi orków.

Zobacz także[]

Advertisement