Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
Advertisement

Pierwotny Kalimdor dzielący się na cztery kontynenty

Artystyczna wizja Rozbicia Świata

Rozbicie Świata to katastrofa, która miała miejsce 10 000 lat temu i zakończyła Wojnę Starożytnych. Królowa Azshara, władczyni nocnych elfów stworzyła niestabilny portal w głębinach Studni Wieczności, aby Sargeras mógł przez niego wkroczyć do świata Azeroth.

Atak podczas finalizacji misternego zaklęcia stabilizującego portal wprowadził w nie chaos. Niestabilny portal wybuchł i zapoczątkował katastroficzny łańcuch zdarzeń, doprowadzający do ostatecznego rozbicia świata. Potężna eksplozja wstrząsnęła świątynią i wywołała potężne trzęsienia ziemi. Studnia zapadła się w sobie powodując Rozbicie Świata.

Kiedy umilkły ostatnie wstrząsy wywołane implozją Studni, wody mórz ruszyły, by wypełnić ziejącą ranę pozostawioną w ziemi. Niemal osiemdziesiąt procent powierzchni Kalimdoru zostało zniszczone, pozostało jedynie kilka osobnych kontynentów otaczających nowe szalejące morze. W centrum tego nowego akwenu, w miejscu, gdzie dawniej znajdowała się Studnia Wieczności, znajduje się szalejący sztorm pierwotnej furii i chaotycznej energii. Ta straszliwa rana, znana jako Maelstrom, nigdy nie zaprzestanie swojego szaleńczego wirowania. Pozostanie wieczną pamiątką tej straszliwej katastrofy... i utopijnej ery, która została utracona na zawsze.

Przed rozbiciem świata istniał tylko jeden olbrzymi kontynent nazywany Kalimdorem. W wyniku eksplozji 80% powierzchni lądu zostało zniszczone, a to co zostało to kilka mniejszych kontynentów. Pierowtny Kalimdor został podzielony na: obecny Kalimdor, Northrend, Kezan, Wschodnie Królestwa oraz Pandarię.

Ciekawostka[]

Pomysł Rozbicia Świata został zaczerpnięty z fantastyki Tolkiena. Pisał on o rozbiciu Ardy oraz o ziemiach, które zostały rozdzielone przez morze.

Advertisement