Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
NeutralShadowforge

Shadowforge City.jpg

Typ

Stolica

Rząd

Monarchia dziedziczna
Senat Shadowforge

Rasy
Język
Powiązania

Klan Ciemnego Żelaza, Przymierze (prawdopodobnie)

Lokacja
Charakterystyka
Instytucje

Done.gif Karczma          Undone.gif Poczta

Undone.gif Stajnia

Undone.gif Kowadło&Kuźnia

Undone.gif Bank       Undone.gif Dom aukcyjny

Status

Active

Shadowforge to stolica krasnoludów Ciemnego Żelaza. Miasto znajduje się u podnóży Czarnej Skały i leży nad Stopionym Rdzeniem. To tutaj znajduje się słynna gospoda, Ponury Pijak, jedyne miejsce na świecie, gdzie można wytopić ciemne żelazo. Shadowforge toczy nieustanną walkę z orczym klanem Czarnej Skały i władającymi nim czarnymi smokami.

Dostęp do miasta odbywa się poprzez Pasaż Ciemnego Żelaza, Kaplicę Thaurissana lub Manufaktorię. Miasto podzielone jest na kilka obszarów, w tym Ponurego Pijaka, Domicyl, Czarną Kryptę oraz Komnatę Tworzenia.

W całym mieście krasnoludy Ciemnego Żelaza nieustannie pracują nad wzmocnieniem swoich sił w wojnie z orkami z Iglicy Czarnej Skały i smokami. Ulice Shadowforge są patrolowane przez ogniste sługi Ragnarosa. Po tym, jak Imperator Ciemnego Żelaza, Thaurissan, przyzwał Ragnarosa, by zakończyć Wojnę Trzech Młotów, Ciemne Żelazo stało się sługami Pana Ognia. Krasnoludy pracują nad stworzeniem wojowników z żywego kamienia, którzy pomogą im zająć Wyższą Iglicę Czarnej Skały dla siebie i ich ognistego pana.

Cataclysm[]

W przeciwieństwie do Fortu Cienistego Pazura i Martwych Kopalni, Shadowforge nie zostało zaktualizowane, przez co jeśli chodzi o wiedzę jest ono zdezaktualizowane. Wnioskując z rozmowy z Ambasadorem Slaghammerem podczas zadania Alliance 15.png [10] Seize the Ambassador, miasto jest pod kontrolą Moiry. Nie jest wiadome, czy toczą się walki pomiędzy Ciemnym Żelazem lojalnym wobec Moiry i tymi krasnoludami, które zdecydowały się wstąpić pod sztandar Młota Półmroku.

NPC[]

  • 16px Mieszkaniec Shadowforge
  • 16px Strażnik Płomieni Shadowforge
  • 16px Kmieć Shadowforge
  • 16px Senator Shadowforge

Klan Shadowforge[]

Wygląda na to, że miasto zostało nazwane na cześć klanu Shadowforge. Rodzina Shadowforge ma długą niechlubną historię. Żelazny Than Shadowforge był okrutnym despotą, który zabił wielu swoich ludzi. O ile przeważnie mówi się, że był on czarnoksiężnikiem, to niektóre źródła powtarzają plotkę, że był to jeden z pierwszych krasnoludzkich szamanów.