Pyrewood Village

Z Wowpedia
NeutralWioska Pyrewood

Pyrewood Village cata.jpg

Typ

Miasto[1]

Przywódca

Brak

  Poprzednio
Rząd

Rada Pyrewood (dawniej)

Rasy

Brak

  Poprzednio
Język

Ściekomowa, Wspólny (dawniej)

Powiązania

Brak

  Poprzednio
Lokacja

Południowo-zachodni Las Srebrnych Sosen

Status

W ruinach

Wioska Pyrewood (lub po prostu Pyrewood) było przyjazną dla Przymierza Gilneańską wioską w Lesie Srebrnych Sosen. Wioska była zamieszkana przez grupę ludzi, którzy przetrwali przejście Plagi, jednak za wysoką cenę. Wioska ma ratusz, kuźnię i kaplicę.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Początki[edytuj | edytuj kod]

Wioska, razem z Ambermill,[2] była częścią królestwa Gilneas przed wybudowaniem Muru Szarej Grzywy.[3] Lord Dariusz Crowley, właściciel Pyrewood i Ambermill, był niezadowolony z decyzji króla Greymanea by odciąć jego posiadłości od reszty Gilneas i nie zgadzał się z Greymanem w temacie wyjścia Gilneas z Przymierza Lordaeronu. Nie mogąc przekonać króla do zmiany zdania i zasmucony odcięciem od włości i ludzi, Crowley zainspirował Rebelię Północnej bramy, która przerodziła się w wojnę domową.[2] Odcięte od wsparcia z Gilneas, Pyrewood zostało pozostawione samemu sobie po zbudowaniu muru.

Jordan Stilwell i Jego żona Daphne niegdyś przebywali w wiosce i twierdzy nieopodal.

Trzecia wojna i skutki[edytuj | edytuj kod]

Część mieszkańców Pyrewood postanowiła opuścić wioskę w czasie upadku Lordaeronu. Gdy dowiedzieli się, że Mur Szarej Grzywy pozostanie dla nich zamknięty, wypłynęli statkiem do Stormwind, zwanym Wilk Morski. Przez sztorm zeszli z kursu i wylądowali na zachodnim wybrzeżu Val'sharah, gdzie założyli Bradensbrook.[4]

Pyrewood w The Frozen Throne.

WC3RoC logo 16x32.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft III.

Książe Kael'thas Sunstrider i Jego karawana eskortowana przez Tyrande Whisperwind, Maiev Shadowsong i nocne elfy, dotarła do wioski Pyrewood gdzie miała się po raz ostatni zatrzymać przed przekroczeniem Rzeki Arevass. Miejscowość była względnie nienaruszona, stała nad samym brzegiem rzeki. Jednak liczne siły Plagi zaczęły napływać do Pyrewood w potężnym ataku na żywych. Utrzymując pozycję na moście prowadzącym przez rzekę i zatrzymując nieumarłych, Tyrande wpadła do rzeki gdy most się zawalił.[5]

Nie wiadomo co stało się w wiosce później, jednak Spadające Gwiazdy Tyrande musiały skutecznie odgonić nieumarłych, jako że miasteczko było nadal zamieszkane przez ludzi.

Klątwa Worgenów[edytuj | edytuj kod]

Wioska Pyrewood przed Kataklizmem.

Na północy była twierdza z widokiem na wioskę należąca do Barona Silverlainea. Silverlaine i jego słudzy zostali zabici przez worgenów Arcymaga Arugala, który następnie zamieszkał w twierdzy nazywając ją Twierdzą Shadowfang. Stąd, Arugal zaklął mieszkańców Pyrewood, którzy przechodzą nocną transformację w bestialskich worgenów Gniewu Księżyca (od 21:00 Czasu serwera), a następnie powracają do swojej ludzkiej formy z nadejściem świtu. W tym czasie są wrodzy do każdej frakcji. Pomimo problemów, wioska jednak nadal świadczy usługi dla podróżników z Przymierza Sprzedając im płótna, skóry i kolczugi.

Podczas prób wytępienia worgenów z Lasu Srebrnych Sosen, Opuszczeni unieszkodliwili Pyrewood, będące pod kontrolą Arugala. Deathstalker Faerleia zwerbowała poszukiwaczy przygód Hordy do pomocy przy zgładzeniu rady panującej w Pyrewood, mając nadzieję że bez ich przewodnictwa inni mieszkańcy wioski zwrócą się przeciw Arugalowi.

Arugal został następnie zabity przez poszukiwaczy przygód i prawdopodobnie pochowany w bezimiennej mogile na południe od wioski, by zostać wskrzeszonym i przeniesionym do Grizzly Hills przez San'layn.

Kataklizm[edytuj | edytuj kod]

Wioska Pyrewood od innego wejścia.

Opuszczonym udało się na krótki czas przejąć kontrolę nad miastem (które było już częściowo zrujnowane). Jednak Pyrewood zostało zaatakowane przez siły Przymierza wspierające Front Wyzwolenia Gilneas, który pokonał tu większość Opuszczonych. Opuszczeni zdołali ponownie odbić miasto, całkowicie je przy tym niszcząc.[6]

Bitwa o Azeroth[edytuj | edytuj kod]

Battle for Azeroth Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Battle for Azeroth.

Po zniszczeniu Undercity, 7. Legion otoczył Twierdzę Shadowfang, zajmując tereny nieopodal.[7] Jeśli uznać, że Pyrewood bezpośrednio graniczy z twierdzą, możliwe że chodzi o tą lokację.

Budynki[edytuj | edytuj kod]

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Wioska Pyrewood przed Kataklizmem.

Usunięto z gry Elementy z tej sekcji zostały usunięte z World of Warcraft w aktualizacji 4.0.3a.

NPCci[edytuj | edytuj kod]

Za dnia mieszkańcy Pyrewood są ludźmi, ale gdy zapada noc, przemieniają się w worgenów.

Miłość jest w powietrzu[edytuj | edytuj kod]

Love is in the Air icon.png

Temat tego artykułu lub sekcji jest częścią "Miłość jest w powietrzu", sezonowego wydarzenia, które trwa dwa tygodnie. Po zakończeniu wydarzenia impreza nie będzie już dostępna do przyszłego roku, ale nie ma gwarancji.

Pozostałości Pyrewood zostały zajęte przez Królewską Kompanię Chemiczną. Przeprowadzają tam eksperymenty, które zmieniają obiekt w Eruptora Plagi.[potrzebne potwierdzenie] 

W RPG[edytuj | edytuj kod]

Plik:The RPG Icon 16x36.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Pyrewood, na progu Twierdzy Shadowfang jest dotknięte Klątwą Wilkołactwa. Jego mieszkańcy zmieniają się w likantropicznych worgenów gdy pojawi się księżyc, przemierzają las i zabijają wszystko co napotkają. Jedna rzecz, którą Brann Miedzobrody zapamiętał, to by nigdy nie wychodzić na zewnątrz w nocy w Lesie Srebrnych Sosen. To miejsce jest wystarczająco niebezpieczne w trakcie dnia.[8]

Notki[edytuj | edytuj kod]

  • Z ukończeniem zadania Miasto w popiołach, obszar jest wolny od jednostek Przymierza.
  • Inna Gilneańska społeczność nazywa się podobnie, Havenswood.
  • Inaczej niż mieszkańcy Pyrewood, osadnicy w Bradensbrook są neutralni do obu frakcji.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Zmiany w aktualizacjach[edytuj | edytuj kod]

Odniesienia[edytuj | edytuj kod]