Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
Advertisement
AllianceFort Nethergarde

Nethergarde.jpg

Nethergarde Keep

Typ

Forteca

Ostatnio znana populacja

300

Przywódca

Kwatermistrz Lungertz
Khadgar (formalnie)

Rząd

Monarchia feudalna

Rasy
Język
Religia

Światłość

Surowce

Ruda żelaza

Organizacje
Lokacja

Północno-wschodnia Strzaskana Kraina

Charakterystyka
Instytucje

Done.gif Karczma          Done.gif Poczta

Done.gif Stajnia

Done.gif Kowadło&Kuźnia

Undone.gif Bank       Undone.gif Dom aukcyjny

Podróż

Done.gif Loty
Undone.gif Transport masowy
Undone.gif Portale

Status

Aktywny

Źródła: Lands of Conflict, 40-41

Fort Nethergarde, dalarańska forteca pełna dzielnych magów i paladynów, sprawuje straż nad Mrocznym Portalem oraz demonami i ogrami, którzy korzystają z jego mocy. Jest to pilnie strzeżone miasto Przymierza znajdujące się w Strzaskanej Krainie. Forteca posiada około trzystu stałych mieszkańców. Technicznie miasto jest podobne do Północnej Strażnicy na Sawannie, lecz strażnicy nie są oflagowani jako PvP, jedynymi NPC tego typu jest mistrz gryfów i kilku NPC zlecających zadania.

Historia[]

Fort Nethergarde powstał po Drugiej Wojnie - po zniszczeniu pierwszego Mrocznego Portalu - z inicjatywy arcymaga Khadgara, by upewnić się, że nie nastąpi żadna kolejna inwazja z Draenoru. Stoi na wysokim urwisku nad jedyną drogą wiodącą w głąb Strzaskanej Krainy, którą nierzadko podróżują żołnierze Hordy i Przymierza, zmierzający do bitwy z demonami.

Konstrukcja Nethergarde została sfinansowana przez liczne królestwa Sojuszu Lordaeron (chociaż niektórzy brali w tym udział bardziej chętnie, niż inni), a za pracę byli odpowiedzialni Kamieniarze pod kierunkiem Edwina VanCleefa. Arcymagowie z Kirin Tor, z pomocą królów Terenasa, Thorasa Trollbane'a i młodego Variana Wrynna, przekonali członków Sojuszu, że fundusze wydane na wzniesienie fortecy będą niczym w porównaniu do zagrożenia i ewentualnej odbudowy po "drugiej inwazji".

Arcymag Khadgar i Leyan Steelson na szczycie jednej z wież Nethergarde

Khadgar był władcą Nethergarde do czasu, aż Ner'zhul ukończył rekonstrukcję Mrocznego Portalu w Draenorze. Gdy orkowie zaczęli ponownie atakować Azeroth, Khadgar i jego przyjaciele Turalyon, Danath Trollbane, Alleria Windrunner i Kurdran Wildhammer zebrali swoich żołnierzy i poprowadzili Ekspedycję Sojuszu przez Mroczny Portal, by zniszczyć Hordę i raz na zawsze zapieczętować Portal. Gdy Ner'zhul otworzył więcej portali, których energie zaczęły rozrywać Draenor na kawałki, piątka przywódców została, by zapieczętować przejście od tamtej strony, aby upewnić się, że ich ukochany świat nie dostanie rykoszetem od katastrofy świata orków.

Przez późniejszych dwadzieścia lat Mroczny Portal pozostawał pusty.

Gdy Portal zostałzapieczętowany, magowie z Dalaranu utrzymywali Nethergarde jako bazę operacyjną dla Kirin Tor i Przymierza. Skupiali się na badaniach wpływu mocy Portalu na krainę, która stała się później znana jako Strzaskana Kraina - energia magiczna mutowała zwierzynę, skaziła oraz wyjałowiła glebę. Gdy Dalaran został zniszczony przez Archimonde'a podczas inwazji Płonącego Legionu, Nethergarde trwało dzięki pomocy pobliskiego królestwa Stormwind i wojowników Przymierza, którzy przybywali do Strzaskanej Krainy. Później Lord Kazzak, dowódca demonów w Azeroth, znalazł artefakt, który pozwolił ponownie otworzyć Mroczny Portal i połączyć się z oddziałami Legionu w Outland. Gdy droga do dawnego Draenoru znów stanęła otworem, Nethergarde zyskało na znaczeniu jako ważny ośrodek aktywności pomiędzy Stormwind a Portalem.

W latach po wojnie z Królem Liszem południowy mur pozostawał otwarty. Po Kataklizmie, który w znacznej mierze zniszczył wschodnie pasmo górskie, forteca otrzymała bezpośredni dostęp do Zniszczonego Brzegu. Na zachodzie Horda przejęła Zamek Przerażającej Maczugi, doprowadzając do bezpośredniej walki o kontrolę nad krainą i jej surowcami.

World of Warcraft: Warlords of Draenor[]

WoD Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Warlords of Draenor.

Fort Nethergarde został zniszczony, gdy Żelazna Horda przedarła się przez Mroczny Portal. Był to ich pierwszy cel, a Przymierze nie było przygotowane na tak gwałtowne natarcie. Po upadku fortu Horda spróbowała również swoich sił i wyruszyła z Domu Przerażającej Maczugi. Początkowo udało jej się odbić miasto, jednak szybko Żelazna Horda pokonała nie tylko atakujących, ale również opanowała ich osiedle.

Znane ofiary[]

  • Alliance 15.png 16px Strumner Flintheel
  • Alliance 15.png 16px Keri Thunderbrew
  • Alliance 15.png 16px Porucznik Krolan
  • Alliance 15.png 16px Nadzorczyni Struk
  • Alliance 15.png 16px Mistrz Aitokk
  • Alliance 15.png 16px Neka

Połączenia lotnicze[]

Mieszkańcy[]

Handlarze[]

  • 16px Alliance 15.png Mama Morton <Innkeeper>
  • 16px Alliance 15.png Bernie Heisten <Food & Drink Merchant>
  • 16px Alliance 15.png Strummer Flintheel <Armor Crafter>
  • 16px Alliance 15.png Nina Lightbrew <Alchemy Supplies>
  • 16px Alliance 15.png Tonya Lightbrew <Inscripting Supplies>
  • 16px Alliance 15.png Sarah Lightbrew <Enchanting Supplies>
  • 16px Alliance 15.png Marcy Lewis <Poisons & Reagents>
  • 16px Alliance 15.png Keri Thunderbrew <Alcohol>
  • 16px Alliance 15.png Gina Gellar <Stable Master>
  • 16px Alliance 15.png Alexandra Constantine <Gryphon Master>
  • 16px Alliance 15.png Kwatermistrz Apone <General Goods> (przy Mrocznym Portalu)

NPC związani z zadaniami[]

  • 16px Alliance 15.png Kwatermistrz Lungertz
  • 16px Alliance 15.png Dowódca Straży Relthorn Netherwane (przy Mrocznym Portalu)
  • 16px Alliance 15.png Enohar Thunderbrew
  • 16px Alliance 15.png Buttonwillow McKittrick
  • 16px Alliance 15.png Leyan Steelson
  • 16px Alliance 15.png Strażnik Mahar Ba
  • 16px Alliance 15.png Strażnik Grimeo (przy Mrocznym Portalu)

Inni[]

Uwagi[]

  • W Lands of Conflict Fort Nethergarde był pojedynczym budynkiem, pełnym dzielnych mężów gotowych bronić drogi wiodącej w głąb Strzaskanej Krainy. Z kolei w World of Warcraft miejsce to jest potężną fortecą położoną w pewnym oddaleniu od drogi.

Zmiany w aktualizacjach[]

Advertisement