Legendarny to obecnie najwyższy poziom jakości przedmiotów dostępny dla graczy, umiejscowiony nad epickim. Na każdym serwerze istnieje tylko kilka legendarnych przedmiotów. Ich zdobycie przeważnie wymaga wielokrotnego przejścia wysokopoziomowych instancji rajdowych, by uzbierać przedmioty konieczne do ich stworzenia. Nazwy przedmiotów o klasie legendarnej oznaczane są na pomarańczowo, mają również otoczkę w tym kolorze.

Lista przedmiotów oznaczonych Legendarne[]

World of Warcraft[]

WoW Icon update.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze World of Warcraft.

World of Warcraft: The Burning Crusade[]

TBC Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku The Burning Crusade.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King[]

Wrath of the Lich King Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Wrath of the Lich King.

World of Warcraft: Cataclysm[]

Cataclysm Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku World of Warcraft: Cataclysm.

  •  [Dragonwrath, Tarecgosa's Rest] powstała dla klas czarujących po długim ciągu zadań, wśród których znajdował się rajd Ziemie Ognia.
  • Fangs of the Father były darowane i ulepszane przez Wrathiona po długim ciągu zadań, wśród których znajdował się rajd Dusza Smoka.

World of Warcraft: Mists of Pandaria[]

MoP Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku World of Warcraft: Mists of Pandaria.

  • Sigil of Power oraz Sigil of Wisdom stanowią zdobycz na bossach w Skarbcach Mogu'shan, Sercu Strachu i Tarasie Wiecznej Wiosny. Potrzebne są do zadania Quest:The Strength of One's Foes.
  • Chimera of Fear stanowi zdobycz na Sha Strachu na Tarasie Wiecznej Wiosny. Potrzebne jest do zadania Quest:Fear Itself.
  • Klejnoty Naznaczone Sha są nagrodą za zadanie Quest:Breath of the Black Prince.
    • Crystallized Dread
    • Crystallized Horror
    • Crystallized Terror
  • Eye of the Black Prince stanowi nagrodę w zadaniu Quest:Call of the Packmaster / Quest:The Soul of the Horde.
  • Secrets of the Empire stanowi zdobycz na bossach na Tronie Grzmotu. Potrzebne są do zadania Quest:Secrets of the Empire.
  • Titan Runestone wypada z bossów wymienionych w osiągnięciach Halls of Flesh-Shaping oraz Pinnacle of Storms na Tronie Grzmotu. Potrzebny jest do zadania Quest:Echoes of the Titans.
  • Heart of the Thunder King stanowi zdobycz na Lei Shenie na Tronie Grzmotu. Potrzebne jest do zadania Quest:Heart of the Thunder King.
  • Klejnotyz Korony Niebios Wrathiona stanowią nagrodę za zadanie Quest:The Crown of Heaven.
    • Capacitive Primal Diamond
    • Courageous Primal Diamond
    • Indomitable Primal Diamond
    • Sinister Primal Diamond
  • Timeless Essence of the Black Dragonflight, stanowiące nagrodę za zadanie Quest:A Pandaren Legend, używana jest do podniesienia płaszcza Quest:Cloak of Virtue do legendarnej jakości:
    • Jina-Kang, Kindness of Chi-Ji
    • Xing-Ho, Breath of Yu'lon
    • Qian-Ying, Fortitude of Niuzao
    • Qian-Le, Courage of Niuzao
    • Gong-Lu, Strength of Xuen
    • Fen-Yu, Fury of Xuen

World of Warcraft: Warlords of Draenor[]

WoD Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Warlords of Draenor.

    • Core of Flame pojawia się w heroicznej wersji Składu Grimraila. Potrzebne jest do zadania Quest:Core of Flame.
    • Core of Iron pojawia się w heroicznej wersji Kopalni Żużla Krwawej Maczugi. Potrzebne jest do zadania Quest:Core of Iron.
    • Core of Life pojawia się w heroicznej wersji Wiecznokwitu. Potrzebne jest do zadania Quest:Core of Life.
    • Corrupted Blood of Teron'gor pojawia się w heroicznej wersji Auchindoun. Potrzebne jest do zadania Quest:Tackling Teron'gor.
    • Abrogator Stone pojawia się w Wysokiej Maczudze. Potrzebne jest do zadania Quest:Legacy of the Sorcerer Kings.
    • Felbreaker Tome oraz Sigil of the Sorcerer King pojawia się w Wysokiej Maczudze. Potrzebne jest do zadania Quest:Empire's Fall.
    • Elemental Rune pojawia się w Hucie Czarnej Skały, by stworzyć Elemental Tablet, która z kolei potrzebna jest do zadania Quest:Might of the Elemental Lords.

Ciekawostki[]

  • Legendarnych przedmiotów nie można poddać transmogryfikacji ani użyć ich do tego.
  • Ekwipowalne przedmioty legendarnej jakości zawsze mają co najmniej jeden bonus do atrybutów lub efekt dodatkowy.
  • Ekwipowalnych przedmiotów legendarnej jakości nie można poddać odklinaniu.
  • Kod webowy koloru dla przedmiotów o legendarnej jakości to #ff8000.