Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
Advertisement
Golemy (od lewej): Abominacja, kamienny golem, kościany golem, golem żniwny.

Golemy to duże żywiołacze lub mechaniczne istoty, o humanoidalnej formie, które zbudowano głównie z myślą o pilnowaniu i chronieniu osób, miejsc czy rzeczy. Zwykle zbudowani są z kamienia lub metalu, a do życia przywołała ich magia żywiołów, którą w nie tchnięto. Zwykle w miejsce krwi płynie w nich Olej Golemów, niektóre jednak są zupełnie mechaniczne.

Typy[]

  • IconSmall Abomination.gif Abominacje WC3RoC logo 16x32.png WoW Icon update.png
  • IconSmall BloodGolem.gif Golemy Animus MoP
  • IconSmall ApexisGolem.gif Golemy Apexis WoD
  • IconSmall ArcaneGolem.gif Tajemne Golemy TBC
    • Golemy fel TBC
  • IconSmall BoneGolem.gif Kościane golemy WoW Icon update.png
  • IconSmall HarvestGolem.gifIconSmall LesserHarvestGolem.gifIconSmall GreaterHarvestGolem.gif Golemy żniwne WoW Icon update.png
  • IconSmall Golem.gif Kamienne golemy (znane zwykle jako "golemy," "kamienni strażnicy" lub "golemy wojenne") WoW Icon update.png
    • IconSmall IronGolem.gif Żelazne golemy Wrath of the Lich King
    • IconSmall DwarfGolem.gif Golemy krasnoludów Cataclysm
  • Czujni WoD
  • Golemy wojenne
  • Tworzone przez trolle
    • IconSmall DrakkariGolem.gif Golemy Drakkari Wrath of the Lich King
    • IconSmall ZandalariGolem.gif Golemy Zandalari MoP
  • Golemy z Warcraft III WC3RoC logo 16x32.png
    • Golemy ciała WC3RoC logo 16x32.png
  • Smocze golemy WoW-novel-logo-16x62.png
  • Golemy ognia WoW-novel-logo-16x62.png

Tło[]

Większość golemów spotkać można w Dalaran i w jego pobliżu, ponieważ zamieszkujący to miasto magowie stworzyli je do pracy fizycznej i ochrony magicznych skarbów. Wiadomo również, iż niektórzy czarnoksiężnicy-renegaci, również tworzą własne golemy, by chroniły ich tajemne siedziby. Większość golemów jest magicznie chroniona przed zaklęciami, dzięki czemu wrodzy magowie nie mogą zwrócić ich przeciwko ich twórcom. Uważa się, że golemy są bezmyślne. Istnieją jednak udokumentowane przypadki golemów wędrujących wolno, bez kontroli mistrza. Jednak dokąd takie wolne golemy zmierzają lub czego szukają pozostaje zagadką.[1]

Według RPG[]

Plik:The RPG Icon 16x36.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.

Istnieją golemy kamienne, cielesne lub żelazne, a ich najczęstszym zadaniem jest ochrona magicznych posiadłości. Ostatnie raporty wspominają o niezależnych golemach przemierzających wsie.[2]

Słowo "golem" odnosi się ogólnie do humanoidalno-kształtnych konstruktów, budowanych przez inne istoty. Może ożywiać je magia lub mogą być czysto mechaniczne. Wszystkie golemy są bezmyślnymi istotami pozbawionymi duszy, nic nie odczuwają, nie potrzebują jedzenia, wody, powietrza ani snu. Wykonują rozkazy dosłownie i bezmyślnie. Nikt nie może próbować porozumieć się z golemem. Nie można zawierać z nimi umów ani ich przekupić. Golem jest narzędziem, bronią o specyficznym celu. Muszą wypełnić swoje zadanie albo zginąć próbując to zrobić. Golemy są w stanie przetrwać nawet w najbardziej nieprzyjaznym środowisku. Cecha ta, wraz z ich niezachwianą lojalnością czynią z nich wspaniałych strażników skarbców i podziemnych kryjówek.[3]

Typy istniejące wyłącznie w RPG[]

Ciekawostki[]

  • Golemy pojawiają się również w grach Blizzarda z cyklu Diablo, w formie golemów glinianych, krwi, żelaznych i ognia, przywoływanych przez Nekromantów.
  • Golemy pochodzą z folkloru europejskich żydów. Były uważane za ożywione humanoidalne twory, zbudowane z gliny lub ciała, w które tchnięto życie poprzez święte teksty lub pojedyncze słowo prawdy.

Przypisy[]

  1. Warcraft III manual, page 139
  2. Warcraft: The Roleplaying Game, page 240
  3. Monster Guide, page 85
Advertisement