Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
Advertisement
AllianceGoldshire

Goldshire TCG.jpg

Typ

Małe miasto

Populacja

7,000

Przywódca
Rasy

LudzieLudzie Ludzie

Lokacja

Central Elwynn Forest

Charakterystyka
Instytucje

Done.gif Karczma          Done.gif Poczta

Done.gif Stajnia

Done.gif Kowadło&Kuźnia

Undone.gif Bank       Undone.gif Dom aukcyjny

Nauczyciele

Done.gif Klasy
Done.gif Profesje

Podróż

Done.gif Loty
Undone.gif Transport masowy
Undone.gif Portale

Status

Active

Źródła: Lands of Conflict, 47-49

Goldshire to druga osada, którą napotkają grający ludźmi podczas swojej podróży, przeważnie około piątego poziomu doświadczenia. Miasto położone jest centralnie w Lesie Elwynn, na południowy zachód od Doliny Northshirei pełni rolę podgrodzia wiele większego Stormwind. Można tu spotkać większość nauczycieli klas niskiego poziomu oraz niektórych nauczycieli profesji. Znajdująca się w mieście karczma Lwia Duma to pierwszy tego typu obiekt, jaki gracze napotkają.

Z Goldshire wiodą drogi do Stormwind na północnym zachodzie, Opactwa Northshire na północnym wschodzie, Ziem Zachodnich na zachodzie oraz Lakeshire (w Górach Czerwonej Grani) na wschodzie. Ze względu na położenie jest to ważne miasto handlowe. Podróżnicy, handlarze, strażnicy ze Stormwind i kapłani z opactwa często odwiedzają miasto podczas podróży do i ze Stormwind, często zatrzymując się w gościnnych progach Karczmy Lwia Duma, gdzie serwuje się jedno z najznamienitszych piw w Azeroth. Ze względu na bliskość stolicy miasteczko znacznie się rozrosło i liczy już 7,000 mieszkańców, przede wszystkim rolników, górników i handlarzy. Przywódcą jest wybierany przez mieszkańców Marszałek, które to stanowisko sprawuje obecnie Marszałek Dughan. W Goldshire schroniło się wielu uchodźców z Ziem Zachodnich, uciekających przed Bractwem Defiasów. Mimo znacznych rozmiarów, według standardów Stormwind jest to wciąż osada.

Na południe od Goldshire leżą Kopalnia Fargodeep, Winnice Maclure'ów oraz Farma Stonefieldów. Na wschodzie leży Kryształowe Jezioro.

Cataclysm[]

W mieście pojawił się mistrz lotów oferujący loty do Stormwind. Przybyli również nauczyciele profesji oraz nauczyciel łowców.

Transport[]

Trasy lotów[]

Mieszkańcy[]

Goldshire

W Karczmie:

  • Alliance 15.png 16px William Pestle
  • Alliance 15.png 16px Karczmarz Farley <Innkeeper>
  • Alliance 15.png 16px Remen Marcot
  • Alliance 15.png 16px Melika Isenstrider <Assistant Innkeeper>
  • Alliance 15.png 16px Cylina Darkheart
    • Alliance 15.png IconSmall Imp.gif Chochlik Sługa <Cylina Darkheart's Minion>

W domu na brzegu Kryształowego Jeziora:

  • Alliance 15.png IconSmall Human Boy.gif Matt
  • Alliance 15.png 16px Jason Mathers <Fishmonger> (bliżej jeziora niż miasta)

Handlarze[]

  • Alliance 15.png 16px Tharynn Bouden <Trade Supplies>
  • Alliance 15.png 16px Anderw Krighton <Armorer & Shieldcrafter>
  • Alliance 15.png 16px Kurran Steele <Cloth & Leather Armor Merchant>
  • Alliance 15.png 16px Corina Steele <Weaponsmith>
  • Alliance 15.png 16px Kira Songshire <Travelling Baker>

W Karczmie:

  • Alliance 15.png 16px Toddrick <Butcher>
  • Alliance 15.png 16px Barkeep Dobbins <Bartender>
  • Alliance 15.png 16px Brog Hamfist <General Supplies>

Nauczyciele[]

W karczmie:

  • Alliance 15.png 16px Maximillian Crowe {Title|Warlock Trainer}}
  • Alliance 15.png 16px Tomas <Cook>
  • Alliance 15.png 16px Zalimar Wefhellt <Mage Trainer>
  • Alliance 15.png 16px Kapłanka Rosetta <Priest Trainer>
  • Alliance 15.png 16px Michelle Belle <Physician>
  • Alliance 15.png 16px Keryn Sylvius <Rogue Trainer>

W domu na brzegu Kryształowego Jeziora:

  • Alliance 15.png 16px Lee Brown <Fishing Trainer>
  • Alliance 15.png 16px Helene Peltskinner <Skinning Trainer>
  • Alliance 15.png 16px Adele Fielder <Leatherworking Trainer>

Szóstka dzieci[]

  • Alliance 15.png IconSmall Human Boy.gif Cameron
  • Alliance 15.png IconSmall Human Boy.gif Jose
  • Alliance 15.png IconSmall Human Boy.gif John
  • Alliance 15.png IconSmall Human Boy.gif Aaron
  • Alliance 15.png IconSmall Human Girl.gif Lisa
  • Alliance 15.png IconSmall Human Girl.gif Dana

Strażnicy[]

Zagrożenia[]

Miasto nocą

Bractwo Defiasów[]

Bractwo Defiasów ma obozy w całym Lesie Elwynn, szczególnie na południe i wschód od Goldshire, których używają jako punktów zbornych przed najazdami na lokalnych rolników i handlarzy. Zajęli również kilka domów i farm, w tym Pole Dyniowe Brackwella czy Przystań Jeroda, skąd szmuglują kontrabandę do Czerwonej Grani i Ziem Zachodnich. W okolicy spotykano również znanych złodziei, Martwozębego Jacka, Morgana Kolekcjonera, Erlana Drudgemoora i Surenę Caledon. Plotki głoszą, że Defiasi porozumieli się z koboldami z Lasu Elwynn, które wydobywają dla nich złoto z kopalń. Mogą być również stowarzyszeni z gnollami mieszkającymi na granicy z Ziemiami Zachodnimi. Ostatnimi czasy Garnizon Westbroook wysyła partole przechwytujące złodziei próbujących się przedostać do krainy.

Gnolle Rzecznej Łapy[]

Znaczna liczba gnolli założyła obozy na zachodniej granicy Lasu Elwynn, a przewodzi im Hogger. Obecnie są one trzymane w szachu przez Garnizon Westbrook, jednak wciąż stanowią zagrożenie dla samego Goldshire.

Murloki[]

Krążą plotki o atakach murloków wzdłuż rzek na wschód od Goldshire, szczególnie w pobliżu Jeziora Kamiennego Kręgu, gdzie doszło do dramatycznego ataku na strażników ze Stormwind. Raport sporządzony przez Strażnika Thomasa stanowi, że murloki stanowią znaczne zagrożenie dla Goldshire i czynią znaczne straty przemysłowi rybnemu w regionie. Armia Stormwind wyznaczyła cenę za płetwy murloków.

Koboldy[]

Klany koboldów zamieszkały Kopalnie Fargodeep i Jasperlode, zmuszając lokalnych górników do ucieczki. O ile jeszcze nie stanowią zagrożenia dla samego miasta, to jeśli umocnią się w kopalniach, mogą urosnąć w znaczną siłę.

Wilki i niedźwiedzie[]

O ile nie stanowią zagrożenia dla samego Goldshire, wilki i niedźwiedzie w krainie są agresywne, szczególnie w pobliżu Obozu Drwali ze Wschodniej Doliny i Jeziora Kamiennego Kręgu.

Horda[]

Mimo położenia w sercu ziem Przymierza, Goldshire jest stale przygotowane na potencjalny atak Hordy od strony Kniei Zmierzchu.

Dzieci z Goldshire[]

Główny artykuł: Children of Goldshire

Na północ od Goldshire stoi dom, gdzie przebywają nauczyciele skórowania i garbarstwa. Na drugim piętrze czasami pojawia się szóstka dzieci formujących kształt pentagramu, pozostająca w ciszy i bezruchu. Czasami tylko wybiegają z domu, by biegać na świeżym powietrzu ustawiając się w pentagram. Dzieci biegną do domu ok. 7:40 rano. Nie wiadomo, czy skrypt ten jest odtwarzany w innych porach dnia.

Warcraft III[]

WC3RoC logo 16x32.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft III.

Goldshire pojawia się jako mapa dla czterech graczy w Warcraft III: Reign of Chaos. Wojna i głód sprowadziły do Lasu Elwynn wielu ludzi spod ciemnej gwiazdy, zagrażających miasteczku Goldshire. Lasy muszą zostać oczyszczone z zagrożenia, by kamieniarze mogli przystąpić do budowy nowego Stormwind. Goldshire znajduje się w centrum mapy i stoi w nim tawerna.

Ciekawostki[]

  • Goldshire pojawiło się w specjalnym odcinku serialu South Park pt. "Make Love, Not Warcraft".
Advertisement