Icon-template.svg Ten artykuł wymaga przepisania - jest nie do przyjęcia według standardów WoWWiki. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc napisać ten artykuł od nowa, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.

Ekwipunek to różnego rodzaju wyposażenie, jakiego dana postać może użyć podczas swych wędrówek.

Jakość przedmiotów[]

Przedmioty w World of Warcraft są kategoryzowane według ich jakości wykonania. Kolor w jakim występuje nazwa przedmiotu określa jego jakość. Przedmioty, których nie można w żaden sposób użyć (w rozumieniu mechaniki gry) są zawsze zapisane tym samym kolorem. Szare przedmioty (najniższej jakości) zazwyczaj są sprzedawane vendorom.

Jakość przedmiotów:

  • Poor - Bardzo niska jakość przedmiotu, najlepiej sprzedać go u sprzedawcy lub po prostu wyrzucić.
  • Common - Zwykła jakość przedmiotu, najczęściej zdobywane z mobów o niskim levelu lub u vendorów. Najczęściej są one wykorzystywane przez innych graczy w jakiś sposób, np. profesje. Takie przedmioty najlepiej sprzedać (u sprzedawcy lub w domu aukcyjnym) lub wyrzucić.
  • Epic - Przedmioty tworzone z wysoko-poziomowych profesji, uzyskane w questach, zdobyte od bossów w instancjach raidowych i z losowego dropu mobów (zwykle powyżej 40 poziomu).
  • Legendary - Otrzymywane w wyniku połączenia kilku składników dostępnych w określonych wysoko-poziomowych instancjach raidowych. Istnieje jedynie kilka przedmiotów tej jakości w grze.
  • Artifact - Niezwykle potężne przedmioty, zawsze związane z kontem!

Poziom przedmiotów[]

Aby użyć danego przedmiotu postać musi posiadać odpowiedni poziom doświadczenia. Minimalny wymagany poziom przypisany do przedmiotów jest wyliczony z ukrytej wartości - poziomu przedmiotu. Poziom przedmiotu w grze może być wyświetlony korzystając z określonych addonów. Minimalny poziom wymagany do użycia przedmiotu jest wyliczany w poniższy sposób:

  • Brak minimalnego poziomu dla przedmiotów poniżej 6 poziomu
  • (Poziom przedmiotu - 5) dla wszystkich przedmiotów o poziomie od 7 do 65
  • 60 dla przedmiotów o poziomie powyżej 65, uzyskanych w Azeroth lub wytworzonych z materiałów dostępnych w Azeroth
  • [(Poziom przedmiotu + 90) / 3] dla przedmiotów Uncommon o poziomie od 81 do 120 uzyskanych w Outland
  • 60 dla przedmiotów Rare poniżej poziomu 85 uzyskanych w Outland
  • [(Poziom przedmiotu + 95) / 3] dla przedmiotów Rare o poziomach od 85 do 115 uzyskanych w Outland
  • W przybliżeniu tyle samo co wyżej dla większości nowych przedmiotów utworzonych z profesji i uzyskanych jako nagrody z reputacji
  • 70 dla większości nowych nagród PvP w TBC Burning Crusade, niezależnie od poziomu przedmiotu
  • Większość przedmiotów uzyskanych jako nagrody za wykonane questy nie posiada minimalnego poziomu, ale oczywiste jest, że można je uzyskać dopiero po uzyskaniu minimalnego poziomu wymaganego w danym queście.