Damage per second (DPS czyli "obrażenia na sekundę") to ilość zadawanych przez gracza obrażeń w ciągu sekundy. DPS to bardziej praktyczna miara zadawanych obrażeń niż sama liczba obrażeń, ponieważ pozwala postaciom różnych poziomów i klas efektywnie porównywać zadawane przez siebie obrażenia.

Termin DPS używany jest również ogólnie w odniesieniu do aktu zadawania obrażeń (np. "cały dps na wroga") lub w odniesieniu do postaci, której główną rolą w grupie jest zadawanie obrażeń.

Burst DPS[]

"Burst DPS" odnosi się do obrażeń zadawanych w relatywnie krótkim okresie czasu. Wysoki "burst DPS" jest preferowaną formą obrażeń zadawanych celom mających relatywnie niski poziom zdrowia. Większość klas ma przynajmniej kilka zaklęć lub umiejętności generujących wysokie obrażenia w bardzo krótkim czasie. Ten typ walki preferowany jest w środowisku PvP, ale zwykle koszty w manie/energii są zbyt wysokie, a okres ich schłodzenia zbyt długi, by były długo używane.

Sustained DPS[]

"Sustained DPS" odnosi się do stałego zadawania obrażeń przez dłuższy okres czasu. Jest to preferowana forma zadawania obrażeń przeciwko celom o relatywnie wysokim poziomie zdrowia. Każda klasa jest w stanie prowadzić tego typu walkę. Łowcy, magowie, łotrzyki i czarnoksiężnicy mają zwykle zdolność utrzymywania długiego i stałego DPS, ponieważ są to klasy "czysto" DPS.

Wzór Obrażeń Bronią na sekundę (DPS)[]

Ogólny wzór na DPS twojej broni to:

((Min obrażenia + Max obrażenia) / 2) / Szybkość broni

DPS pojedynczych zaklęć[]

DPS pojedynczych zaklęć można obliczać albo (obrażenia / czas rzucania) albo (obrażenia / interwał rzucania). Pierwsze określane jest również jako "damage per cast time" (DPCT) jako ilość obrażeń zadanych podczas czasu spędzonego na rzucaniu zaklęcia. Drugie wykorzystuje się do określenia ilości obrażeń zadanych przez zaklęcie, podczas całego czasu walki. Dla większości obliczeń, zaklęcia o natychmiastowym czasie rzucania traktowane są jako GCD, 1.5 sekundy/ (1 + Pośpiech Zaklęcia). Niektóre zaklęcia posiadają obniżone GCD dzięki talentom.

gdzie HI to procent trafień zaklęcia, D to podstawowa ilość obrażeń, P to siła zaklęcia, CP to współczynnik mocy zaklęcia, B to bonus do obrażeń trafień krytycznych, SC to procent trafień krytycznych, HA to procent pośpiechu zaklęcia, a T to podstawowy czas rzucania.