Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
Advertisement
AllianceBael'dun
Bael'dun Keep.jpg
Przywódca

Badacz Khazgorm, Generał Twinbraid

Rasy
Stolica
Przynależność

Bael'dun to grupa krasnoludów wysłana przez Ligę Odkrywców do Kalimdoru w celu prowadzenia tam wykopalisk archeologicznych. Grupa zaczęła rozbudowywać swoje zaplecze militarne, gdy pojawiły się problemy z taurenami. Krasnoludy główną bazę założyły w Forcie Bael'dun nieopodal Bael Modan, lecz niektóre z nich udały się do Mulgore.

Znani członkowie[]

  • 16px Badacz Khazgorm <Explorers' League> - przywódca Bael'dunu
  • 16px Heggin Stonewhisker <Bael'dun Chief Engineer> - główny inżynier
    • 16px Kopacz Flameforge <Excavation Specialist>
    • 16px Lord Cyrik Blackforge - pilot machin latających
    • 16px Feegly Wygnany (dawniej)
  • 16px Generał Twinbraid - przywódca skrzydła militarnego
    • Kapitan Gerogg Hammertoe <Bael'dun Captain of the Gurad>
    • 16px Malgim Barleybrew <Bael'dun Morale Officer>

Organizacja[]

Bael'dun podzielony jest na dwie części - naukową oraz militarną. Skrzydło naukowe pod kierownictwem Badacza Khazgorma prowadzi wykopaliska, podczas gdy skrzydło militarne pod Generałem Twinbraidem ubezpiecza strefy wykopalisk i walczy z najeźdźcami. Z tego powodu krasnoludy wzniosły Fort Bael'dun, gdzie umiejscowiły eskadrę [[Flying machine|machin latających.

Strefy wykopaliskowe[]

Obecnie znane są dwie strefy wykopaliskowe: Bael'modan oraz Strefa Wykopaliskowa Bael'dun.

Bael Modan było niegdyś starożytnym miejscem narodzin lokalnych taurenów, jednak krasnoludy wybiły ich wszystkich, z wyjątkiem Ganna Stonespire'a. Krasnoludy używają tu silnych ładunków wybuchowych, żeby przebić się przez najtwardsze pokłady skał. Krasnoludy znalazły tutaj Łzę Księżyców, starożytny artefakt, jednak Generał Twinbraid go ukrył. Feegly Wygnany, skazany na banicję za użycie Łzy, chce ją odzyskać przez zlecenie poszukiwaczom przygód z Hordy jej odzyskania.

Strefa Wykopaliskowa Bael'dun to niewielka strefa badawcza na zachód od Thunder Bluff. Początkowo krasnoludy pracowały tam za pozwoleniem taurenów, jednak obecnie próbują ich stamtąd usunąć.

Typy[]

  • 16px Bael'duński Aprowizator
  • 16px Bael'duński Kopacz
  • 16px16px Bael'duński Odkrywca
  • 16px Bael'duński Brygadzista
  • 16px Bael'duński Żołnierz
  • 16px Bael'duński Strzelec
  • 16px Bael'duński Oficer
Advertisement