Wowpedia

Hydraguy fandompants.png

CZYTAJ WIĘCEJ

Wowpedia
Advertisement
AllianceSzczyt Aerie

Aerie Peak from the Sky.jpg

Szczyt Aerie po Kataklizmie

Typ

Capital

Przywódca

16pxMistrz Gryfów Talonaxe
IconSmall Falstad.gifFalstad Wildhammer (z Ironforge)

Rasy
Język
Powiązania

Klan Wildhammer, Przymierze

Lokacja

Północno-zachodnie Ostępy

Charakterystyka
Instytucje

Done.gif Karczma          Done.gif Poczta

Done.gif Stajnia

Done.gif Kowadło&Kuźnia

Undone.gif Bank       Undone.gif Dom aukcyjny

Nauczyciele

Undone.gif Klasy
Done.gif Profesje

Podróż

Done.gif Loty
Undone.gif Transport masowy
Undone.gif Portale

Status

Aktywny

Źródła: World of Warcraft

Szczyt Aerie to stolica Wildhammerów sprzymierzona z Przymierzem, znajdująca się w północno-zachodniej części Ostępów.

Jest to duże miasto wykute w masywnym górskim zboczu, z którego widok rozciąga się na Jezioro Darrowmere. Szczyt przypomina potężną głowę gryfa z otwartymi przestrzeniami w jego oczach i nozdrzach. Nad jego stworzeniem pracowały pokolenia krasnoludów, dzięki czemu posąg do złudzenia przypomina prawdziwe zwierzę. Dostrzec można nawet pojedyncze pióra. Wildhammerskie domy i stanowiska obronne powstały u podnóży klifu. Gryfy gnieżdżą się w wydrążonej w środku głowie posągu oraz w samej górze i nieustannie krążą wokół głowy posągu jak pszczoły wokół prawdziwego gryfa.

Wildhammerzy dobrze wiedzą, kto jest ich przyjacielem, a kto wrogiem. Witają tych pierwszych i bronią miasta przed drugimi. Architektura miasta przypomina trochę Ironforge, lecz budynki posiadają płaskie dachy, by można z nich prowadzić obserwację. Wokół Szczytu krasnoludy nieustannie trenują latanie na gryfach i rzucanie młotem.

Historia[]

Szczyt Aerie to dom Wildhammerów, frakcji, która oderwała się od reszty krasnoludów po War of the Three Hammers. Po porażce Thaurissana w czasie wojny, Wildhammerzy powrócili do swego domu w Grim Batol. Zobaczyli jednak. że śmierć złej czarownicy Modgud zostawiła skazę na górskiej fortecy. Wildhammerzy nie mogli dłużej mieszkać w Grim Batol, więc wyruszyli na północ i założyli nowy dom w Ostępach. Z powodu okropnych podziemnych bitwe, które stoczyli z Ciemnym Żelazem, zdecydowali się wybudować większość domostw nad ziemią, zamiast zagłębiać się pod ziemią na modłę krasnoludzką.

Krasnoludy ze Szczytu Aerie to jeźdźcy gryfów, a ich pomoc dla Przymierza w czasie licznych wojen jest nie do przecenienia. Ich Wysoki Than, Falstad Wildhammer, pierwotnie przebywał niedaleko mistrza gryfów w mieście, lecz ostatnimi czasy przeniósł się do Ironforge, gdzie zasiada jako reprezentant klanu w Radzie Trzech Młotów.

Połączenia lotnicze[]

NPC[]

Handlarze[]

  • 16px Harggan <Blacksmithing Supplies>
  • 16px Karczmarz Thulfram <Innkeeper>
  • 16px Nioma <Leatherworking Supplies>
  • 16px Truk Wildbeart <Bartender>

Różne usługi[]

  • 16px Guthrum Thunderfist <Gryphon Master>
  • 16px Killium Bouldertoe <Stable Master>

Strażnicy[]

NPC zlecający zadania[]

  • 16px Agnar Beastamer
  • 16px Ambasador Rualeth
  • 16px Fraggar Thundermantle
  • 16px Gryphon Master Talonaxe

Nauczyciele[]

  • 16px Drakk Stonehand <Master Leatherworking Trainer>

Uwagi[]

  • Chociaż mieszkańcy miasta są Wildhammerami, nie są otagowani jako przedstawiciele tej frakcji, więc zadania przez nich zlecane nie niosą ze sobą reputacji w klanie Wildhammer.
  • Chociaż posąg miał przypominać gryfa, a niekanoniczne RPG mówi, że tak wygląda, to figura wyraźnie przypomina zwykłego orła.

Strefa wykopaliskowa[]

Szczyt Aerie to strefa wykopaliskowa, gdzie można pozyskać [Dwarf Archaeology Fragment].

Advertisement